آموزش نحوه نگهداری سگ

هزینه عقیم سازی سگ ماده و نر در شیراز تهران + بیهوشی 🐩

 

روزانه گزارش های بسیار زیادی از صاحبان این حیوان وفادار می رسد که سگ شان رفتار های جفت گیری ناخواسته انجام می دهد ، سر و صدای زیادی دارد ، شیطنت و فعالیت بسیار زیادی در خانه دارد و یا نا آرام است و در نتیجه مراقبت و نگهداری از او را برای آنها بسیار سخت کرده !

چنانچه شما از سگی نگهداری می کنید و یا درصدد هستید که در آینده نزدیک سگی به خانه بیاورید ، یکی از مهم ترین تصمیم های بهداشتی شما این است که سگ خود را عقیم کنید .

 

چرا باید سگ ها عقیم شوند ؟ دلیل عقیم سازی سگ ماده چیست ؟

جفت گیری های ناخواسته و متعاقبا افزایش سگ ها و گربه ها باعث بروز مشکلات اجتماعی و رد بعضی مواقع مشکلات اکولوژیک عمده ای شده است. این حیوانات می توانند عامل بیماری های مشترک(هاری، لیشمانیوز) باشند هم چنین باعث آلودگی محیط زیست و اثر منفی روی گونه های وحشی گردند. آسیب به فضاهای عمومی و سایر دام ها و انسان ها نیز از دیگر عوارض زیاد جمعیت این گونه ها می باشد. میلیون ها قلاده از این حیوانات هرساله به دلیل تصادف با وسایل نقلیه و یا حمله سایر سگ ها از بین می روند یا در طی برنامه های کشتار و حذف سگهای ولگرد، یوتانایز می شوند.
با توجه به دلایل فوق، سگ های بدون صاحب( سگ های ولگرد یا وحشی، سگ های تحت مراقبت انجمن های حمایت از حیوانات) قبل از پیدا شدن صاحب جدید باید عقیم شوند. هم چنین به صاحبین سگ ها نیز درباره این موضوعات اطلاع کافی داده شود.

هزینه عقیم سازی سگ در شیراز:

شاید تصور کنید که سگ شما عمل جراحی بسیار سخت و پرهزینه ای در پیش رو خواهد داشت

 

سگ ماده سگ نر بیهوشی
نژاد بزرگ بین ۸۰۰ تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بین ۶۰۰ تا یک میلیون از ۵۰۰ هزار تومان به بالا
نژاد کوچک بین ۸۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ بین ۶۰۰ تا یک میلیون از ۳۰۰ هزار تومان به بالا
عقیم سازی اورژانسی نژاد بزرگ بین ۱ میلیون و ۵۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ از یک میلیون تا ۳ میلیون از ۶۰۰ هزار تومان به بالا
عقیم سازی اورژانسی نژاد کوچک بین ۱ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ بین ۱ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ از ۶۰۰ هزار تومان به بالا

هزینه جراحی عقیم سازی سگ نر و هزینه جراحی عقیم سازی سگ ماده  بسیار کمتر از هزینه های مراقبت و عواقب خطرناک عدم عقیم سازی سگ شماست !!!

اهمیت عقیم سازی سگ :

بررسی هایی که توسط دامپزشکان متخصص به روی بیماری های سگ ها انجام شده نشان داده که دلیل و یا زمینه ساز بسیاری از بیماری های دوست وفادار شما از جمله انواع سرطان ها ، بارداری های ناخواسته ، جفت گیری های ناخواسته ، نا آرامی ها ، عفونت ها و بیماری های خطرناک رحمی ، عفونت ها و بیماری های دستگاه ادراری ، عفونت ها و بیماری های دستگاه تولید مثلی سگ نر و سگ ماده و مشکلات زمان فحلی ؛ فعالیت تولید مثلی آن ها است !

 

بهترین زمان عقیم سازی چه موقع است ؟

بهترین زمان عقیم سازی سگ ها بین ۵ تا ۷ ماهگی می باشد.

 

 

سن عقیم سازی سگ ماده چقدر است ؟ از چه سنی می توان سگ ماده را عقیم کرد ؟

عقیم کردن سگ ها قبل از اولین فحلی از نظر محل جراحی مناسبترین زمان است. مسلما احتمال بروز عوارض را کاهش می دهد. زیرا بسیاری از ساختارهای مجرای تناسلی بعد از اولین چرخه ی فحلی بزرگ می شوند قطعا انجام عمل قبل از اینکه سگ یا گربه ماده زایمانی داشته باشد ساده تر است.
حاملگی نه تنها باعث بزرگ شدن رحم می شود بلکه با بزرگ شدن عروق خونی همراه است. بزرگی ارگان ها و عروق، برش بزرگتر شکم و عمل جراحی طولانی تر و متعاقبا خطر بیشتری را به همراه دارد.

 

مزیت عقیم سازی سگ در سن پایین

مزیت دیگر جراحی در سنین پایین این است که وقتی تخمدان برداشته می شود و حیوان در معرض استروژن های اولین چرخه ی فحلی قرار نمی گیرد؛ در نتیجه، میزان بروز تومورهای پستانی در حیوانات ماده ای که تماس طولانی مدت با هورمون های استروژنی نداشته اند، کاهش قابل توجهی دارد(مرجانی،۱۳۸۵؛ بنی آدم، ۱۳۸۶). گرچه این مساله به اثبات نرسیده است ولی اعتقاد بر این است که انجام عمل در این زمان روی وزن، مصرف غذای روزانه، سطح فعالیت حیوان اثر می گذارد و متعاقبا چاقی رخ می دهد. معمولترین عارضه این عمل بروز بی اختیاری ادراری می باشد. هم چنین در نژادهای بزرگ اگر قبل از ۶ ماهگی انجام می شود باعث می شود زاویه استخوانی درشت نی یا ران زیاد شود و پارگی لیگامنت صلیبی رخ دهد. انجام آن در بین ۶ تا۸ هفتگی باعث کوچک ماندن فرج و غدد پستانی خواهد شد. بنابراین اکثر صاحب نظران عقیم نمودن بعد از اولین فحلی را توصیه می کنند.
دامپزشکان در ایالات متحده پیشنهاد می کنند که برای جلوگیری از باروری های ناخواسته و کاهش خطر ابتلا به نئوپلازی های پستانی، سگ ها و گربه ها قبل از اولین استروس یا فحلی خود عقیم شوند. معمولا، سگ ها و گربه هایی که برای تکثیر و پرورش استفاده نمی شوند در سن تقریبا ۶ ماهگی اوریوهیسترکتومی شوند. برای کنترل و کاهش مشکل افزایش جمعیت سگ های خانگی، دامپزشکان تحقیق در رابطه با این مساله آغاز کردند که آیا عقیم سازی در سنین پایین برای سگ ها و گربه های خانگی ایمن هست یا خیر .در سگ های ماده جوان بهتر است که عقیم سازی را تا سن ۳ تا ۴ ماهگی عقب انداخت تا مانع از افزایش خطر ابتلا به بی اختیاری ادراری شود که به درمان با استروژن پاسخ می دهد .
در پناه گاه هایی که تعداد زیادی سگ های جوان نگهداری می شوند مزایای عقیم سازی سگ ها قبل از واگذاری بیشتر از افزایش خطر ابتلای آنها به بی اختیاری ادراری است.

 

 

عقیم کردن سگ ماده بعد از فحلی :

اگر عمل در مرحله پرواستروس و استروس انجام شود، به دلیل افزایش خون رسانی، بیهوشی و جراحی طولانی تر می شود و خطر خون ریزی در طی و بعد از جراحی بیشتر می شود. اگر عمل جراحی برداشت تخمدان و رحم در طی آبستنی انجام شود، خطرات مشابهی مثل از دست رفتن آب بدن و آنمی بوجود می آید، چرا که رحم آبستن سنگین به روش جراحی از محوطه شکمی همراه با خونریزی و خروج مایعات برداشته می شود. تغییرات فیزیولوژیکی طبیعی آبستنی نیز ممکن است بیهوشی و جراحی را پیچیده کند.
شایع ترین عارضه برداشت تخمدان ها و رحم در طی دی استروس سگ ماده غیرآبستن، بروز آبستنی کاذب است. حداقل دو ماه از فحلی سگ ماده، زمانیکه در مرحله آنستروس هست، بهترین زمان برای عقیم کردن سگ های ماده است. در موارد ابتلا پیومتر، سگ باید هنگامی عمل شود که شانس زنده ماندنش بیشتر باشد.

 

 

عقیم سازی سگ ماده :

عقیم کردن سگ ماده از ایجاد تومورهای پستانی جلوگیری می کند که حدود نیمی از این تومورها بدخیم هستند. علاوه بر آن باعث جلوگیری از بارداری ناخواسته و مشکلات رفتاری می شود. برداشت تخمدان ها و رحم سگ ماده یکی از مهم ترین پیشنهادهای دامپزشکی است و نیاز به حداقل بستری در بیمارستان و یا حتی خانه را دارد و مزایای سلامتی مادام العمر را به همراه می آورد.

 

 

عقیم کردن سگ نر در شیراز:

عقیم کردن سگ نر باعث پیشگیری از بیماری های پروستات و بهبود نسبی مشکلات رفتاری می شود. عقیم کردن سگ نر نیز به طرز چشمگیری رفتار حیوان خانگی شما را بهبود می بخشد و او را در خانه نگه می دارد .از دامپزشک بخواهید شما را در این زمینه راهنمایی کند.

 

 

 

چنانچه بدنبال بهترین مرکز درمانی دامپزشکی ، بهترین درمانگاه دامپزشکی شیراز ، بهترین دکتر دامپزشک و یا بهترین کلینیک دامپزشکی ” با در نظر گرفتن حداقل پرداخت هزینه عمل جراحی عقیم سازی سگ و دریافت مطمئن ترین خدمات جراحی دامپزشکی ” می گردید باید از دکتر دامپزشک با تجربه کمک بخواهید .

 

 

مشاوره دامپزشکی عقیم سازی سگ در شیراز

خانم دکتر مردانی با توجه به بهره گیری از گسترده ترین شبکه درمانی در شیراز و سایر شهرهای کشور بهترین مشاوره قبل از مراجعه مستقیم را در اختیار شما قرار خواهد داد تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه به جواب درست دست پیدا کنید

 

۱-بهترین زمان عقیم سازی سگ ؟

۵ تا ۷ ماهگی

۲-به چه دلیل عقیم سازی اهمیت دارد ؟

برای پیشگیری از بیماری ها و اصلاح مشکلات رفتاری

 

4.1/5 - (29 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا