۱۱ علائم “بیماری سگ” که باید آن را جدی بگیرید

در صوریتکه هر یک از علائم کلینیکی زیر را در سگ خود مشاهده کردید، باید در اولین فرصت او را جهت بررسی بیشتر به نزد دامپزشک ببرید. در اغلب موارد این علائم نشانه شروع یک مشکل جدی می باشند. با بررسی بیشتر این علائم بیماری توسط دامپزشک، شانس ابتلا سگ شما به مشکلات جدی و خطرناک در آینده به میزان فراوانی کاهش می یابد.

۱- سرفه

سرفه می تواند از نشانه های بیماری قلبی، ذات الریه، مشکلات نای، برونشیت، بیماری کرم قلب ( در نواحی که این انگل وجود دارد ) و … باشد.

۲- کاهش اشتها

کاهش اشتها می تواند از علائم مشکلات دستگاه گوارش، ارگان های داخلی بدن( کلیه، کبد، قلب و … )، خوردن سم، گرمازدگی، مشکلات تنفسی، تغییرات آب و هوایی محل زندگی، احساس درد و غیره باشد.

۳- اسهال

اسهال می تواند از علائم تغییرات ناگهانی جیره غذایی، انگل های گوارشی، التهاب پانکراس، بیماری های دستگاه گوارش، بی احتیاطی در رژیم غذایی، بیماری های التهابی روده ها، سرطان و غیره باشد.

۴- به سختی از جا برخاستن

به سختی از جا بلند شدن می تواند از علائم بیماری های قلب، مشکلات ارتوپدیک ( مشکلات استخوانی، التهاب مفاصل )، بیماری های عصبی مانند دررفتگی دیسک بین مهره های ستون فقرات، کم خونی و غیره باشد.

۵- افزایش اشتها

افزایش اشتها می تواند از علائم بیماری های غدد درون دیز از قبیل بیماری دیابت، کوشینگ یا ابتلا به انگل باشد.

۶- افزایش تعداد دفعات ادرار کردن

افزایش تعداد دفعات ادرار کردن می تواند از علائم بیماری های غدد درون ریز از قبیل بیماری دیابت، کوشینگ، عفونت مجاری ادراری، بیماری های اندام های داخلی و غیره باشد.

۷- خستگی و ضعف مفرط

خستگی و ضعف مفرط می تواند از علائم بیماری های دستگاه گوارش، بیماری های ارگان های داخلی ( کلیه، کبد، قلب و … ) خوردن سم، گرمازدگی، مشکلات تنفسی، تغییرات آب و هوایی محل زندگی و غیره باشد. در ضمن توجه داشته باشید برخی از تغییرات رفتاری حیوان خانگی از قبیل عدم تمایل برای راه رفتن در بیرون از منزل و یا عدم تمایل برای ادامه راه رفتن، عدم توجه و علاقه به شما، عدم تمایل به بازی کردن نیز در این دسته قرار می گیرند.

۸- قی کردن

معمولا قی کردن بدون انقباضات شکمی صورت می گیرد و فقط سگ دهان را باز کرده و مایعات و غذا را به خارج می ریزد. قی کردن می تواند از علائم بیماری های مری، التهابات مری، گیر کردن جسم خارجی در مری و بیماری های دستگاه گوارش باشد.

۹- عطسه کردن

عطسه کردن می تواند از علائم عفونت قسمت های بالایی دستگاه تنفس، وجود جسم خارجی در این قسمت ها و تومور باشد.

۱۰- زور زدن برای ادرار کردن

زور زدن برای ادرار کردن می تواند از علائم عفونت مجاری ادراری، سنگ های مثانه و تومور باشد. در صورتیکه سگ قادر به خارج کردن ادرار از مجاری ادراری نیست، او را سریعا به نزدیک ترین بیمارستان یا کلینیک دامپزشکی برده تا توسط دامپزشک معاینه شده و مشخص شود که آیا دچار انسداد مجاری ادراری شده است یا خیر؟

۱۱- استفراغ

استفراغ می تواند از علائم تغییرات ناگهانی جیره غذایی، انگل های گوارشی، التهاب پانکراس، بیماری های اجزای دستگاه گوارش، بی احتیاطی در رژیم غذایی، بیماری های التهاب روده ها، سرطان و غیره باشد.(مسمومیت سگ )

شما می توانید قبل از مراجعه حضوری به مراکز درمانی دامپزشکی و یا مراکز تجاری دامپزشکی جهت دریافت مشاوره رایگان با دکتر مردانی تماس بگیرید

لطفا امتیاز بدید