آموزش نحوه پرورش حیواناتآموزش نحوه نگهداری خرگوشآموزش نگهداری حیواناتدسته‌بندی نشده

علت ودرمان ریزش موی خرگوش چیست؟

علت ریزش موهای خرگوش مینیاتوری ، لوپ و … چیست ؟

علت ریزش موی خرگوش ها چیست | درمان کچلی خرگوش | چرا موهای خرگوش می ریزد

علایم ریزش موی غیر عادی در خرگوش ها :

• ریزش مو همراه با پوسته پوسته شدن پوست
  • پوسته شدن / شوره پوستی
  • زخم های باز یا التهاب و قرمزی در محل

ریزش مو در خرگوش می تواند توسط چندین عامل، از جمله موارد زیر ایجاد شود :

• عفونت انگلی (کک ، شپش ، جرب ، قارچ)
  • مشکلات دندانی خرگوش ها : که در نتیجه آن ريزش بزاق ایجاد شده و باعث از دست دادن موی زير چانه ، در ناحيه گردن و در قفسه سينه می شود .
  • اختلالات دستگاه ادراری : ریختن ادرار (از بین رفتن مو در قسمت پشتی آنها فقط اتفاق می افتد )
  • سایر مشکلات بهداشتی:
  • برخی عفونت های باکتریایی
  • حاملگی کاذب
  • گرومینگ یا تمیز کردن و لیس زدن بدن توسط خود و یا خرگوش شریک خود
  • دعوا با سایر خرگوش ها
  • عدم تعادل هورمونی

شما می توانید درصورت نیاز قبل از مراجعه حضوری به مراکز درمانی جهت دریافت مشاوره رایگان با دکتر مردانی تماس بگیرید

جرب سارکوپتس خرگوش :

بیماری با ظاهر پوسته پوسته خود را نشان می دهد و اغلب در اطراف لبه گوش ها، لبه های پلک، بینی، دهان و انگشتان پا دیده می شود. پوسته ها اغلب بوی ناخوشایندی بویژه در گوش دارند . در صورت عدم درمان، شرایط تا زمانی که کل بدن را درگیر کند پیشرفت می کند و باعث خارش می شود و مناطق درگیر را به عفونت باکتریایی یا قارچی مستعد می کند. حتی موارد خفیف جرب زدگی باید بدون تاخیر درمان شود تا از بدتر شدن علایم جلوگیری شود. درمان انگل ها دشوار نیست و نتایج می تواند سریع و چشمگیر باشد . تصاویر زیر زمان درگیری و بعد از درمان را نشان می دهند :

سارکوپتس خرگوش زمان درگیری
سارکوپتس خرگوش
              سارکوپتس خرگوش بعد از درمان

جرب مو خرگوش :

این نوع جرب علایم ملایم تری نسبت به سایر گونه ها دارد و خارش کمتذی ایجاد می کند . در موارد پیشرفته موها بصورت موضعی شروع به ریختن می کنند . ضایعات همانند شوره های سر روی سطح بدن ، نه فقط در گوش ها ، دیده می شوند . اکثر مواقع به سختی با چشم غیر مسلح دیده می شوند . این نوع جرب به درمان دارویی بخوبی پاسخ می دهد .

برفک گوش ( فساد گوش ) خرگوش :

یکی از دردناک ترین و زننده ترین بیماری های خرگوش است . به خوبی به درمان با آیورمکتین جواب می دهد .

برفک گوش خرگوش در اثر نوعی جرب زدگی

سایر گونه های جرب نیز می توانند باعث خارش های بسیار شدید در خرگوش و ریزش موضعی موی آنها شوند .

رینگ ورم خرگوش :

موریختگی بدنبال این میکروارگانیسم ها معمولا بصورت پراکنده است، که با موریختگی دایره ای شکل با لبه های کاملا مجزا مشخص می شود. پوست ممکن است فقط کمی تحریک شده باشد و کمی قرمز بنظر برسد .

‫3 نظرها

Call Now Buttonپرداخت و تماس